Eten en drinken wint meer en meer terrein wanneer het over gastvrijheid gaat. Zorg-sociale media staan er bol van. Een ijsje ‘weggeven’ aan zorgbehoevende mensen is nieuws. Doet een zorgorganisatie het zelf niet, dan schiet de leverancier te hulp.
Vroeger nooit bij stilgestaan toen we van oma een ijsje kregen. Helaas waren er toen nog geen sociale media om dat aan de wereld te tonen.
Wat is Gastvrijheid in de Zorg?
Ruim 1,3 miljoen resultaten in Google binnen 0,4 seconde. Ontelbare definities. Trainingen, coaching programma’s, opleidingen, voorbeelden. Opvallend is dat aanbieders van commerciële diensten of producten met afstand de boventoon voeren in de resultaten.
Hoe is het eten? Eerlijk zeggen, misschien wel de meest gestelde vraag wanneer je iemand bezoekt in een zorginstelling. Na het antwoord volgt meestal als vanzelf een oordeel. Gevolgd met ervaringen van zorgzaamheid, liefde en aandacht. Alles op orde, bijna zeker een tevreden klant.
Tevreden mensen. Precies waar VersZorgende voor staat. Passie voor (gezond) eten, boordevol toegevoegde vitamine A van Aandacht. Zorg met een glimlach. Een glimlach van veiligheid. Basis voor alles, basis voor elke vorm van gastvrijheid.